dijous, 9 de setembre del 2010

ELS RESTAURANTS I ELS AL·LÈRGICS

JO: A mi no m'agrada anar a menjar a un restaurant
LA MEVA MARE: És natural que a el Pau no li agradi. Que us he de dir del complicat que és anar de restaurants amb un nen al·lèrgic als aliments! La majoria de plats no els pot menjar, els que sí que pot has de consultar com estan cuinats per no emportar-te cap sorpresa. Quan preguntes com està cuinat has d'anar amb compte de com formules la pregunta perquè hi ha qui s'ofèn, i de postres, a tot estirar fruita i és probable que no tinguis massa on escollir....

EL MEU PARE: Quan preguntem els ingredients d'un plat, el primer que diem és que el nen és al·lèrgic. En general, la gent és més amable quan es tracta d'un nen, i d'altra banda no s'atreveixen a enganyar-te, ja que una vegada vam tenir un ensurt quan un cambrer ens va dir que un plat no portava peix de roca i en realitat no tenia ni idea.

LA MEVA MARE: Navegant per la xarxa he llegit que a Suècia (no podia ser en cap altra part!) els restaurants poden obtenir el certificat "allergy-free" (lliure d'al·lèrgia) després que el personal hagi rebut un curs especialitzat en al·lèrgies. És fantàstic! Així hauria de ser a tot arreu. De tota manera he de dir que a molts restaurants d'aquí hem trobat bones persones que ens han ajudat quan han conegut la nostra problemàtica. Per això he pensat que penjaré en el meu bloc els noms dels restaurants en els que ens hem sentit a gust i en els quals el Pau ha pogut menjar tranquil. No és que anem a molts llocs però potser us serveixi d'ajuda.

1 comentari:

  1. Hauriem de fer una bona campanya per fomentar el que fan els Suecs, no?
    Jo penso posar un missatge al facebook a veure què passa...
    Us sembla bé?
    Una abraçada!
    Anna

    ResponElimina