dimecres, 6 de febrer del 2013

CROQUETES DE POLLASTRE SENSE LLET NI OU

JO: No havia provat mai les croquetes! M'agraden molt! El meu pare m'ha promès que les farà sovint.

LA MEVA MARE: No cuinàvem mai croquetes perquè la massa no ens quedava homogènia i l'arrebossat amb suc de taronja que utilitzem sovint no ens servia per les croquetes ja que se'ns desfeien a les mans. Però viatjant per la xarxa vaig trobar una recepta vegana de croquetes de pastanaga al bloc hiulit's cuisine. La vam provar (amb un petit canvi doncs nosaltres no podem utilitzar la farina de cigró) i estaven boníssimes. I llavors vam saber que podíem fer croquetes del que volguéssim.

EL MEU PARE: I fil a l'agulla! Em vaig posar el davantal i aquí teniu el resultat:

Ingredients:
(per a 20-25 croquetes)
  • 1 pollastre sencer fet al forn i després trinxat (sense pell ni ossos)
  • 1 got de quinoa
  • 2 gots d’aigua
  • 1 ceba
  • 2 cullerades de farina de blat (o blat de moro)
  • 2 cullerades d’aigua
  • pa ratllat (si ets celíac també pots utilitzar farina de cigró)

Preparació:
 
El dia abans fem el pollastre al forn a 160º els primers 20 minuts i anem pujant fins a 180º. (Aproximadament 1'30h. segons el pes del pollastre) L'assaonem amb una mica d'orenga i pebre vermell dolç. Un cop rostit el reservem per l'endemà.


Posem la quinoa en un colador sota l’aixeta i la rentem fins que l’aigua surti clara. La bullim en una olla amb aigua salada durant 15-20 min. Reservem.

En una paella, sofregim la ceba amb oli. Quan comenci a estar transparent, afegim el pollastre trinxat i sofregim una mica. Afegim la quinoa bullida, barregem i deixem sofregir un parell de minuts més. Escampem 2 cullerades de farina de blat (o blat de moro), barregem i afegim 1 got d’aigua per acabar de lligar. Apaguem el foc i deixem refredar. Fem la forma de les croquetes, passem per la barreja de farina i aigua (1 cullerada de farina de blat, o farina de cigró i 2 cullerades d’aigua freda), arrebossem amb el pa ratllat i fregim en una paella amb oli ben calent fins que estiguin daurades.

El bloc recomana deixar reposar la massa unes quantes hores, fins i tot tota la nit, a la nevera tapada amb paper film o un drap net.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada