dijous, 17 de juny del 2010

ELS GELATS DE GEL I ELS NENS AL.LÈRGICS

JO: A vegades els meus pares fan gelats de gel a casa.
LA MEVA MARE: Sí és veritat. Ens van regalar un estri de cuina, una mena de tub de plàstic on hi poses el suc d'una fruita (llimona per exemple) barrejat amb sucre i el guardes al congelador. Està molt bo però el sabor s'en va ràpidament i al final et quedes amb el gust de l'aigua del gel.
JO: A mi el gelat que m'agrada més és el Calippo de coca-cola i el de pinya amb taronja
LA MEVA MARE: Aquest gelat és el que normalment es menja. L'altre dia, però, vam demanar en un restaurant un gelat de gel de la Nestlé que es diu FANTASMIKOS. Naturalment primer vam llegir els ingredients i no se'l va poder menjar perquè portava proteïna de llet i llet desnatada en pols. Pobret ja està resignat... però el que jo em pregunto és perquè un gelat que es fa amb gel i fruita ha de portar proteïna de llet i llet en pols? Es veu que serveix per corregir el sabor.... però perquè hem de corregir el sabor de la fruita? Independentment de l'al.lèrgia la meva reflexió va encaminada al perquè ens estem acostumant a que ens enganyin amb el sabor dels aliments i sobretot perquè deixem que ho facin amb els nostres fills. Vinga proteïna de llet o sèrum de llet o llet en pols i vinga edulcorants!! I vinga conservants!! Us heu fixat en tot el que porten alguns caramels o la pastisseria industrial o les begudes de cola o d'altres sabors? No crec que sigui massa bo per la salut.
Hauríem d'acostumar als nostres fills a menjar els aliments de la terra, tal com la terra ens els dóna i hauríem de poder consumir productes d'agricultura orgànica perquè els productes químics que s'estan utilitzant actualment són nocius, i hauríem de lluitar perquè no és fessin servir tans additius i tantes enganyifes que només són útils per enllaminir als nens i que no vulguin altres aliments més sans. I si no mireu-vos aquest fragment d'un documental fet a França que és diu “Els nostres fills ens acusaran” i que parla dels productes químics en l'agricultura i la seva relació amb l'augment entre la població del càncer i d'altres malalties.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada