dimecres, 29 de desembre del 2010

TORRONS I AL.LÈRGIES

JO: Les postres de Nadal que més m'agraden són els polvorons.

LA MEVA MARE: Clar, perquè els polvorons estan fets amb farina, ametlla, sucre llustre i llard de porc i en canvi els torrons no els pot menjar ja que la majoria d'ells porten clara d'ou i encara que només és al·lèrgic a l'ou sense coure, no estem segurs de com els elaboren i de si aquesta clara d'ou està o no,  ben cuita.

EL MEU PARE: De totes maneres, quan comprem polvorons hem de llegir molt bé els ingredients ja que algunes marques posen allò de "pot contenir traces de llet i fruits secs amb pela"


LA MEVA MARE: L'última sorpresa en ingredients me l'he portat aquest passat Nadal mentre llegia distreta els ingredients de la caixa d'un torró de xocolata i ametlles que estava en la taula davant meu. Us poso la foto.

Us heu fixat? A primera vista em vaig alegrar de veure que havien posat un apartat específic de al·lèrgens, però quan vaig seguir llegint em vaig quedar gelada. No solament deia "pot contenir traces de gluten, ou, fruits secs, sèsam i sulfits (antioxidant i conservant molt perillós pels asmàtics)" sinó que a més afegia "pot contenir DERIVATS DE PEIX"!! Què carai fan els derivats de peix en un torró de xocolata i ametlles? Us imagineu que podria passar si a una persona al·lèrgica al peix no se li passa pel cap comprovar si un torró de xocolata i ametlles en porta? Doncs penseu qué passaria si no ho fes...

1 comentari:

  1. Estem preparant un projecte que obrirem a partir del dia 28 d'aquest mes.
    Serà un espai orientat a promocionar la gastronomia catalana i els blocs catalans o de parla catalana de quelcom lloc, hi podrà participar tothom que ho vulgui i en la mida que es desitgi, ja sigui recomanant restaurants, vins, llibres de cuina, botigues, enviant-nos un menú dels plats que ja tingueu publicats, mercats o explicant-nos els actes gastronòmics de la vostre localitat,qualsevol cosa que creieu interessant serà ben rebuda, nosaltres ho publicarem amb un enllaç al espai del blocaire que ho ha proposat per tal de donar-lo a conèixer a tanta gent com puguem.

    En l'apartat de gastroblocs, estem fent un llistat de tots els blocs per províncies, ens podríes dir a quina província pertany el teu bloc per tal d'afegir-lo al llistat?.

    Salut!
    Loles i Núria.
    Gastropuntcat
    www.gastropuntcat.blogspot.com

    ResponElimina